Członkowie Związku są przedstawicielami największych w Polsce i na świecie producentów opon. Reprezentują branżę zatrudniającą bezpośrednio w naszym kraju ponad 11.000 pracowników w 6 fabrykach i firmach handlowych. Codziennie z tych fabryk wyjeżdża ponad 135 tys. opon z napisem „made in Poland” do samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, czy maszyn rolniczych i przemysłowych.
– Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego to nasz wspólny wkład w zwiększanie świadomości kierowców co do wpływu opon na bezpieczeństwo drogowe. Każda z firm członkowskich patrzy na swoje produkty w szerszym kontekście niż tylko sprzedaż opon na rynek. Skoro już produkujemy wszyscy najlepsze opony, to warto, żeby dzięki ich świadomej eksploatacji i serwisowaniu przynosiły cenny efekt w poprawie bezpieczeństwa. Temu m.in. służy kampania #OponyMająMoc, w której pokazujemy – także przez testy na torze – jak ważna jest prosta dla każdego zasada 3xP, czyli porządne opony, profesjonalny serwis, prawidłowa eksploatacja. Wychodzimy także z ofertą działań szkoleniowych, żeby sprofesjonalizować usługi oponiarskie. W ostatnim roku otworzyliśmy Akademię PZPO, w której organizowane są szkolenia oponiarskie podstawowe i zaawansowane na nowoczesnych maszynach i w nowoczesnym budynku, prowadzone przez najlepszych trenerów w branży. W tym roku przygotowujemy nowe szkolenia m.in. z obsługi opon motocyklowych, ciężarowych, rolniczych oraz obsługi instalacji wysokiego napięcia w pojazdach elektrycznych i hybrydowych. Można więc powiedzieć, że działamy wielotorowo – zarówno dla kierowców, jak i dla serwisów, żeby wzmocnić świadomość z jednej strony i umiejętności z drugiej. Nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Cieszę się, że będę mógł uczestniczyć w tych działaniach aktywnie jako prezes Związku – wskazuje Jacek Pryczek, nowy prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
Jacek Pryczek karierę zawodową w branży oponiarskiej rozpoczął w 1994 roku w Firmie Oponiarskiej Dębica S.A., na rok przed nabyciem udziałów w Spółce przez koncern Goodyear. Do 2006 roku zajmował różne stanowiska w działach: Zakupów, Prawnym, Sprzedaży i Marketingu, a także jako Członek Zarządu. Pełnił również funkcję Dyrektora Handlowego Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. W 2006 roku powołano go na stanowisko Dyrektora Generalnego organizacji Goodyear Bliski Wschód i Afryka. Od stycznia 2008 r. do czerwca 2014 r. pełnił funkcję Prezesa Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica SA, jednocześnie jako Dyrektor Generalny Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. odpowiadając za rynek Polski i Ukrainy. W latach 2013 - 2017 pełnił rolę Dyrektora Zarządzającego Goodyear w regionie Europa Centrum, a w latach 2018-2019 Dyrektora Generalnego Goodyear w regionie Europa Wschód. W latach 2018-2021 zajmował stanowisko Dyrektora Zarządzającego Kanałem Dystrybucji Retail Europa, a od 2021 pełni rolę Dyrektora ds. Rozwoju Kanału Detalicznego Goodyear Europa. Od 2013 roku równolegle sprawuje funkcję Prezesa Zarządu Goodyear Polska Sp. z o.o., a od 2014 roku jest też Przewodniczącym Rady Nadzorczej w Firmie Oponiarskiej Dębica S.A.
Źródło: Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego